2011. augusztus 5., péntek

Ceruzák

Mivel nagyobb rajzba lusta vagyok most belekezdeni (vagy még a tegnapi és azelőtti szülinapozást nyögöm), most ceruzákat mutatok. Ilyet még úgyse tettem itt közé. Ezekkel dolgozgatok, a többi kiegészítőt meg legközelebbre hagyom.


Kezdem a sort a Lyra ceruzákkal. Jelenleg a 2H (ezzel vázlatolok, a világos alapszín mindenhova-bőr, ruha, világos haj stb.). Mellette szintén a Lyra 2B (ezzel már hátteret, sötétebb foltokat szoktam megadni, még mindig alaptónus). A Milan 2B jóval -számomra- értékesebb, mint a Lyra 2B, de papírtól és felülettől függ, hogy melyiket érdemesebb használni. A Milant gyakrabban használom, nekem jobban bejött, mint a Lyra.
A Koh-I-Noor ceruzák... jelenleg itthon most 6-7 és 8B-s van. Ha valaki most szerez be, én ajánlom neki,h minden második számút vegye, így kevesebb ceruzából többet kihozhat. A 4 vagy az 5B-s nekem most hiányzik, majd veszek párat, de mai vásárlásom során csak Koh-I-Noorból lett volna, abból meg most így is több van, mint amit használok. 
Szóval, a köztes ceruzákkal (4-6B nekem a köztes) az előzőleg alaptónusra dolgozom rá. Papírtól és formától függően választom meg, h éppen melyikkel dolgozom. Annyira nem szeretem ezt a márkát, ha tudom, igyekszem mással pótolni.
Természetesen, minél feljebb megyünk, a szén annál könnyebben morzsolódik, így a 8B-ssel nagyon óvatosan kell bánni. Már a 7B is határeset, de van, h megköveteli a feketét a dolog, de ha mostanában érdeklődünk a rajzolás iránt, vegyünk 8B-t, próbáljuk ki, de használni egyenlőre az alatta lévőket, míg a kellő rutin meg nem lesz a kézben. 
Az Adel 8B másik nagy kedvencem (mármint maga a márka), de szinte leheletre morzsolódik, jobban mint a Koh-i-Noor 8B, tényleg csak az elszántaknak ajánlom! Fotón talán látszik, h egy picit sötétebb is az Adel nyolcas. Illetve, nem hogy morzsolódik, pattogzik, de nagyon csúszik a lapon, úgyhogy csak óvatosan, tényleg!
Végül a majdnem rotring 2B-s béllel. Rengeteget használom. Hajszálak, szemek, ajkak, díszek... minden, ami pici, vékony, apró foltos. Enélkül hozzá sem kezdek rajzolni.
A biztonság kedvéért ugyanazzal a ceruzával a márkát és puhaságot is felírtam a minta-folt felé. Így látjátok azt is, h szövegnél mit jelentenek a számok. A rotringnál lehet hasonlítási alapja annak, az írás közben tényleg olyan, mintha egy átlag béllel írna nyomtató papírra az ember. Ahhoz nézzétek a többit, a feketéket. :)
Keresztirányban van felsatírozva, de semmi extra sötétítés nincs rajta. Tehát ezek a ceruzák ezt adják, ha oldalról, majd felülről húz vele az ember.

A papír Koh-I-Noor, amire írtam, rajzoltam!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése